úterý 26. října 2010

26 dní jsem čistá

Ozývám se po čase, moje nekomunikativnost je tu sice stále se mnou, ale já jsem trochu skrytý grafoman, takže mi to nedá. Jo, tak jsem čistá už pěkných pár dní. Ale je to boj. Dnes jsem šla z práce a měla jsem fakt namále. Chtěla jsem se přejíst, hodně, strašně, pak jsem začla snižovat nároky a alespoň čokoládu říkala jsem si. Byla jsem trochu zhrzená z návštěvy doktorky, která si mě informativně převážila a hle 83 kg, teda chápu, že její váha váží jinak, ale aby ukazovala víc než minule, to mi podkopalo moje domnělé sebevědomí, s nímž se snažím sama sobě tvrdit, že je mi váha jedno, hlavně, že se nepřežírám. To je pravda. ale přece jen to naštve, když to srovnám se svými záznamy...

Zaútočil na mě taky PMS, ačkoliv většinou jsem jen nevrlá, netrpělivá a musím se krotit, abych v práci hystericky neodsekávala, tak tentokrát to mám takové depkoidní. Včera jsem brečela ve vaně a při cestě z práce, ještě, že byla tma, tak jsem si vykračovala s tváří zalitou slzama, a dnes k tomu ta chuť se přežrat, no nakonec jsem to pro dnešek ustála. Byl jsem i nakoupit, což je pro mě dost nevhodná kombinace s takovými chutěmi. Ale potřebovala jsem nějaký jídlo, snažím se teď nakupovat výhradně s mužem a nelozit do krámu sama, no ne vždy je to možný, že. Takže jsem teda zvládla i nakoupit a při cestě k pokladnám jsem to v tomhle Albertovi moc neznala a omylem si to zkrátila kolem čokolád, byla jsem jak feťák fakt. Tak jsem se hned začala dívat na druhou stranu a zevrubně studovat kávy, abych to zvládla, dozvěděla jsem se, že existuje nějaká nová rozpustná káva vyráběná ze zelených bobulí kafe, takže aspoň to, jinak teda nakoupeno, ale zapotila jsem se. Co vám budu povídat, není to jednoduché býti magorem přes jídlo. 

Mám za sebou dvě návštěvy psycholožky, dozvěděla jsem se, že nepiju tak pěkně, jak jsem si myslela, jelikož moje zelené čaje mi paní hezky odečítá, čímž mě sice štve, ale tak se snažím hodit trochu do pokory a poslouchat a vařím více roibosu. No a čím mě štve ještě víc, je, že chce, ať si teď jídlo plánuju. Uáááááááááááá. Já. Já, které při slově plán naskakuje husí kůže a proti všem fyzikálním zákonům mám chuť své tělo nutit do běhu a utíkat pryč....Ale já umím plánovat, i jídlo umím plánovat, však v tom mám praxi, jen mě to nebaví. Ale jak říkám, musím přestat se svými rebeliemi a nahodit trochu té pokory, jelikož si říkám, že když se jde léčit alkoholik, tak se mu asi taky nelíbí vše, co mu doktor říká. Ale protože se chci vyléčit a moje cesty byly doposud k h...u, tak to tedy zkusím.

5 komentářů:

  1. A víš co, jsi dobrá! Zvládla jsi to. Obě přece víme, jak děsivě jednoduchý je překročit tu tenkou linii. Ty jsi ustála chůzi po ostří, ještě sis ho nabrousila tím okruhem kolem čokolád. Jaký je pracento, že tohlelto zvládnem? Nebo spíš promile? A ty jsi to dokázala! Výborně!
    Ten PMS... připomíná mi to, že i já budu mít brzo své "happy days", tak doufám, že proběhnou méně emotivně, než jindy, vím, čeho je psychika schopná.
    Jak zkomentovala dr. tu trošku zvýšenou váhu? Komentovala to nějak?

    OdpovědětVymazat
  2. Takhle si občas pobrečet je fajn, taky to dělám, zpravidla ve vaně nebo před spaním. To člověku strašně uleví. (Pokud to nepřejde v hysterický výlev, což se mi taky stává.)
    Jinak chválím, žes odolala přežrávacímu záchvatu.
    Proč ti odečítá zelený čaje? To nechápu. Pokud jsem správně pochopila, že málo piješ, tak s tím taky bojuju. Ale někde jsem četla, že stačí pít tolik, o kolik si tělo řekne. A moje tělo většinu dne mlčí, tak nevím...

    OdpovědětVymazat
  3. Z jiné váhy u doktorky si nic nedělej - ale vůbec nic - váhu ovlivňuje strašně moc věcí. Já strašně obdivuju lidi, co se i při své vysoké váze cítí šťastni a jsou vyrovnaní - to znamená buď léta práce na sobě, na své psychice, nebo fajn "povahu" od narození. My jsme ty, co to přirozený sebevědomí nezdědily, takže se holt musíme naučit se sebou žít - s takovými, jaké jsme teď. To jsem pochopila dost pozdě. Pořád jsem měla dojem, že dokud nejsem dokonalá, nestojím za nic a neměla bych si kupovat ani nic na sebe. A to je přesně to myšlení, který ti nedovolí zhubnout. Myslím přirozeně zhubnout. Jak píšeš o těch čokoládách, že jsi se chovala jak feťák, tak to je jasný, jsme prostě tak trochu závislý na jídle. Vybraly jsme si ho jako uklidňovač a utěšovač. A to je jak s každou závislostí - nejnáchylnější jsme, když je nám zle. Pokud jsme duševně vyrovnaný, málokdy nás tohle může ohrozit. A já, jak jsem o sebe začala trochu víc pečovat a začala si sama sebe víc cenit a to v tom těle, které teď mám, je to se mnou hned jiné, i v jídle. Ono to půjde, uvidíš...půjde to. Jen na to musíme jíst zevnitř a ne zvenku. Děkuju za mailík, beru tě za slovo a těším se na tebe :-) Pěknou dobrou noc :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Díky za pěkná slova, budu ráda za tvoje návštěvy! Od makových věcí teda upustím, ale koukám, že nás, které jsme schopné sníst makovec na posezení, je více :D. Makovec zbožňuju! A když ho nemůžu mít, tak se na něj aspoň ráda koukám :).

    Já zas někde četla, že se počítá i tekutina přijatá v jídle = mléko s müsli nebo polévka a tak. Tak nevím, já myslím vypiju dva litry a jsem ráda, to možná ani ne. Většinou čaje ovocný nebo vodu.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, nějak jsem tvůj blog objevila teprve dneska(to jsem ale ostuda, neznat všechny své kolegyně ze společného zbavování se špeků :-D ) Takže si tě hned jdu napsat do oblíbených ;-)
    A neboj, tak, jako se vyléčí alkoholik se vyléčíš i ty, bez nějakých absťáků to asi nikdy nejde ;-) držím palečky :-)

    OdpovědětVymazat